Egyénre szabott mindfulness PszichoCo

Tudatában vagyok a pillanatnak, tudatában vagyok önmagamnak.

Önmegvalósítás

"azt teszem, amitől boldog vagyok"

Önismeret

"úgy érzem ismerem magam"

ÖnfejlesztésPszichoCo

"úgy gondolom, szükségem van fejlődésre"

Önazonosság

"összhangban van amit érzek, gondolok, és teszek"

Mi a mindfulness?

A mindfulness kifejezéshez számos meghatározás társul, amik közül a legelterjedtebbek a tudatos jelenlét, vagy éber jelenlét, amikor testileg, lelkileg és szellemileg is jelen vagyunk a pillanatban.

A szó forrása egy kb. 2500 éves buddhista írás, a Szatipatthána szútta (Az éber figyelem alappilérei), amelyben a történelmi Buddha arról ír, hogy milyen tudati és testi tapasztalatokra irányítsuk éber figyelmünket, hogy a szenvedéseinket csökkenteni tudjuk.

Olvasd tovább...

A nyugati kultúrában a tudatos jelenlét szemlélete a keleti vallásokkal párhuzamosan kezdett el terjedni.
  
Amíg Ázsiában a tudatos jelenlét általában valamilyen vallásos folyamatként jelenik meg, addig nyugaton inkább egyfajta szemlélet, technika vagy életmód. Észak-Amerikában a mindfulness technikái az 1980-as évek elejétől már, mint hivatalos egészségügyi szolgáltatás is megjelentek. Azóta nyugaton – a vallási szemlélet kiszorításával – a mentális és testi egészségre tett pozitív hatásai kerültek előtérbe.
  
A 2020-as évekre a szakemberek számos mindfulness tanfolyamot fejlesztettek, a fókuszt egy-egy életterületre, vagy problémára irányítva.
  
A tudatos jelenlét, az éber figyelem az, amikor figyelmünket szándékosan a jelen pillanat felé irányítjuk, ilyenkor érték és ítéletmentessé válunk. Pusztán csak tapasztaljuk a külső és belső világot, az adott pillanatot.
  
A megjelenő gondolatokhoz nem fűzünk semmit, nem ítélkezünk, nem értékelünk, egyszerűen csak tapasztalunk. Ha mégis elkalandozunk a figyelmünket tudatosan irányítjuk vissza a jelen pillanatra.
  
A szenvedéseink egyik fő forrása, hogy észre sem vesszük, hogy legtöbbször a múlton rágódunk, vagy éppen a jövő miatt idegeskedünk. Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy a vízparton ült, átadva magát a pillanatnak élvezte a puszta létezést, majd megjelent egy kósza gondolat, ami elindított egy spirált, és a vízpart, a jóérzés már tova is tűnt. Ez mindannyiunk automatikus működése. A testünk automatikusan csinálja a dolgokat, mi meg közben elkalandozunk, agyalunk, gyakran nem kellemes dolgokról. Az automatikus működésünk ellentéte a tudatos jelenlét, amikor szándékosan és nyitottan irányítjuk a figyelmet afelé, amit éppen megtapasztalunk.
  
Ha stresszes életet élünk az agyalás kifejezetten gyakori jelenség. Egy harvardi kutatás szerint a mai kor embere ébrenléti állapotának kb. 47%-ában valami másra gondol, mint amit éppen csinál. A mindfulness lényege a rendszeres gyakorlás. A tudatot meg kell tanítanunk az Itt és Most-ra fókuszálni, az agyunkat pedig arra hogyan kezelje az elkalandozást, az ilyenkor megjelenő tapasztalatokat, az ítélkezést, minősítést.

Mit nyújt és mitől más az Egyénre szabott Mindfulness PszichoCo?

Az Egyénre szabott mindfulness PszichoCo beszélgetések abban különböznek az mindfulness tréningektől, hogy az ügyfél saját szükségletein keresztül – figyelemmel arra, hogy az életének mely területén van a legnagyobb szüksége a tudatos jelenlét megélésére – építjük fel a teljes folyamatot.

Amíg a csoportos tréningeken egy előre kidolgozott tematika mentén haladunk a teljes csoport igényét figyelembe véve, addig az Egyénre szabott mindfulness PszichoCo beszélgetések során a technikák egyetlen ügyfél igényeihez igazodnak. Több a beszélgetés, több idő jut az egyéni gyakorlásra.

A tréner az ügyfél saját tudatossági szintjének felmérése után határozza meg az ülések irányvonalát, a technikákat pedig a folyamat során igazítja rá az adott ügyfél igényeire.

A mindfulness PszichoCo noha használ meditációs technikát, mégsem arra, hanem a hétköznapi életben is használható módszerekre helyezi a hangsúlyt, a hétköznapok elakadásaiban támogat.

Megeshet, hogy az ülések során olyan elakadásba ütközünk, ami mélyebb terápiás jelenlétet igényel, ilyenkor bekapcsolódik a folyamatba egy terapeuta, aki segít megtalálni azokat a gyökérokokat, amik akadályozzák az ügyfelet az Itt és Most-ra koncentrálni.

Mit tanulunk a Mindfulness PszichoCo segítségével?

  • megtanuljuk megkülönböztetni az egyes élethelyzeteket aszerint, hogy mire van hatásunk, és mire nincs, hogy arra tudjunk fókuszálni, amire valóban van befolyásunk,
  • megtanuljuk hogyan figyeljünk arra, amit éppen csinálunk,
  • megtanuljuk magunkra irányítani a figyelmet,
  • technikákat tanulunk arra vonatkozóan hogyan tudunk egy stresszes helyzetben kikapcsolni,
  • megtanulunk ítélkezésmentesen figyelni a jelen pillanatra,
  • türelmet, bizalmat tanulunk,
  • elengedjük az akarást,
  • technikákon keresztül gyakoroljuk az elfogadást,
  • megtanuljuk hogyan lehetünk sikeresek úgy, hogy az intuíciónkra hallgatunk,
  • a mindennapokba beépíthető eszközök használatával sajátítjuk el a pillanat örömének érzését,
  • megtanuljuk hogyan tudjuk átadni magunkat a puszta létezés élményének.

Egyénre szabott mindfulness PszichoCo

tudatos jelenlét terápiás támogatással

22.000 Ft

/60 perc

egyetlen ügyfél
több idő, több figyelem
 egyénre szabott eszköztár
 terápiás háttértámogatás
 gyorsabb és tartósabb hatás

10 alkalmas bérlet 10% kedvezménnyel.

Érdekel?

Változást szeretnél? Merj segítséget kérni!

Az űrlap beérkezését követő 24 órán belül visszahívunk a pontos időpont egyzetetés miatt.

Azonnal szeretnél időpontot?
Hívj minket az alábbi telefonszámon: (8:00-18:00)

 +36 (20) 922 - 5907

IDŐPONTFOGLALÁS