Mindfulness PszichoCo tréning

Tudatában vagyok a pillanatnak, tudatában vagyok önmagamnak.

√Ėnmegval√≥s√≠t√°s

"azt teszem, amitŇĎl boldog vagyok"

√Ėnismeret

"√ļgy √©rzem ismerem magam"

√Ėnfejleszt√©sPszichoCo

"√ļgy gondolom, sz√ľks√©gem van fejlŇĎd√©sre"

√Ėnazonoss√°g

"összhangban van amit érzek, gondolok, és teszek"

Mi a mindfulness?

A mindfulness kifejez√©shez sz√°mos meghat√°roz√°s t√°rsul, amik k√∂z√ľl a legelterjedtebbek a tudatos jelenl√©t, vagy √©ber jelenl√©t, amikor testileg, lelkileg √©s szellemileg is jelen vagyunk a pillanatban.

A sz√≥ forr√°sa egy kb. 2500 √©ves buddhista √≠r√°s, a Szatipatth√°na sz√ļtta (Az √©ber figyelem alappil√©rei), amelyben a t√∂rt√©nelmi Buddha arr√≥l √≠r, hogy milyen tudati √©s testi tapasztalatokra ir√°ny√≠tsuk √©ber figyelm√ľnket, hogy a szenved√©seinket cs√∂kkenteni tudjuk.

Olvasd tov√°bb...

A nyugati kult√ļr√°ban a tudatos jelenl√©t szeml√©lete a keleti vall√°sokkal p√°rhuzamosan kezdett el terjedni.
  
Am√≠g √Āzsi√°ban a tudatos jelenl√©t √°ltal√°ban valamilyen vall√°sos folyamatk√©nt jelenik meg, addig nyugaton ink√°bb egyfajta szeml√©let, technika vagy √©letm√≥d. √Čszak-Amerik√°ban a mindfulness technik√°i az 1980-as √©vek elej√©tŇĎl m√°r mint hivatalos eg√©szs√©g√ľgyi szolg√°ltat√°s is megjelentek. Az√≥ta nyugaton ‚Äď a vall√°si szeml√©let kiszor√≠t√°s√°val ‚Äď a ment√°lis √©s testi eg√©szs√©gre tett pozit√≠v hat√°sai ker√ľltek elŇĎt√©rbe.
  
A 2020-as √©vekre a szakemberek sz√°mos mindfulness tanfolyamot fejlesztettek, a f√≥kuszt egy-egy √©letter√ľletre, vagy probl√©m√°ra ir√°ny√≠tva.
  
A tudatos jelenl√©t, az √©ber figyelem az, amikor figyelm√ľnket sz√°nd√©kosan a jelen pillanat fel√© ir√°ny√≠tjuk, ilyenkor √©rt√©k √©s √≠t√©letmentess√© v√°lunk. Puszt√°n csak tapasztaljuk a k√ľlsŇĎ √©s belsŇĎ vil√°got, az adott pillanatot.
  
A megjelenŇĎ gondolatokhoz nem fŇĪz√ľnk semmit, nem √≠t√©lkez√ľnk, nem √©rt√©kel√ľnk, egyszerŇĪen csak tapasztalunk. Ha m√©gis elkalandozunk a figyelm√ľnket tudatosan ir√°ny√≠tjuk vissza a jelen pillanatra.
  
A szenved√©seink egyik fŇĎ forr√°sa, hogy √©szre sem vessz√ľk, de legt√∂bbsz√∂r a m√ļlton r√°g√≥dunk, vagy √©ppen a j√∂vŇĎ miatt idegesked√ľnk. Bizony√°ra mindenkivel elŇĎfordult m√°r, hogy a v√≠zparton √ľlt, √°tadva mag√°t a pillanatnak √©lvezte a puszta l√©tez√©st, majd megjelent egy k√≥sza gondolat, ami elind√≠tott egy spir√°lt, √©s a v√≠zpart, a j√≥√©rz√©s m√°r tova is tŇĪnt. Ez mindannyiunk automatikus mŇĪk√∂d√©se. A test√ľnk automatikusan csin√°lja a dolgokat, mi meg k√∂zben elkalandozunk, agyalunk, gyakran nem kellemes dolgokr√≥l. Az automatikus mŇĪk√∂d√©s√ľnk ellent√©te a tudatos jelenl√©t, amikor sz√°nd√©kosan √©s nyitottan ir√°ny√≠tjuk a figyelmet afel√©, amit √©ppen megtapasztalunk.
  
Ha stresszes √©letet √©l√ľnk az agyal√°s kifejezetten gyakori jelens√©g. Egy harvardi kutat√°s szerint a mai kor embere √©brenl√©ti √°llapot√°nak kb. 47%-√°ban valami m√°sra gondol, mint amit √©ppen csin√°l. A mindfulness l√©nyege a rendszeres gyakorl√°s. A tudatot meg kell tan√≠tanunk az Itt √©s Most-ra f√≥kusz√°lni, az agyunkat pedig arra hogyan kezelje az elkalandoz√°st, az ilyenkor megjelenŇĎ tapasztalatokat, az √≠t√©lkez√©st, minŇĎs√≠t√©st.

Mit ny√ļjt √©s mitŇĎl m√°s a Mindfulness PszichoCo tr√©ning?

A Mindfulness PszichoCo csoportos tr√©ningen egy elŇĎre kidolgozott tematika ment√©n haladunk, nem az egy√©ni sz√ľks√©gletekre, hanem a teljes csoport ig√©nyeire figyelemmel. Mindfulness tr√©ner √©s Terapeuta szak√©rtŇĎ egy√ľtt dolgoznak a csoporttal, ami √°ltal sz√©lesebb palett√°r√≥l kaphatunk eszk√∂z√∂ket, technik√°kat √©s  t√°mogat√°st a pillanat, az Itt √©s Most meg√©l√©se √©rdek√©ben.

A tr√©nerek a csoport tudatoss√°gi szintj√©nek felm√©r√©se ut√°n v√°lasztj√°k ki a csoport ig√©nyeihez legink√°bb igazod√≥ m√≥dszertant az elŇĎre kidolgozott tematik√°k k√∂z√ľl, √≠gy a technik√°kat is a csoport sz√ľks√©glet√©hez tudj√°k igaz√≠tani.

A mindfulness PszichoCo noha haszn√°l medit√°ci√≥s eszk√∂z√∂ket is, m√©gsem arra, hanem a h√©tk√∂znapi √©letben is haszn√°lhat√≥ m√≥dszerekre helyezi a hangs√ļlyt, a h√©tk√∂znapok elakad√°saiban t√°mogat.

Megeshet, hogy az tr√©ning sor√°n olyan elakad√°sba √ľtk√∂z√ľnk, ami m√©lyebb ter√°pi√°s jelenl√©tet ig√©nyel, ilyenkor a folyamatban r√©sztvevŇĎ terapeuta k√ľl√∂n t√°mogat√°s√°val igyeksz√ľnk az √ľgyfeleket seg√≠teni abban, hogy megtal√°lj√°k azokat a gy√∂k√©rokokat, amik akad√°lyozz√°k ŇĎket a pillanat meg√©l√©s√©ben, az Itt √©s Most-ra koncentr√°lni.

A csoport lelki t√°mogat√°sa, megtart√≥ ereje, a csoportos energia felgyors√≠thatja a v√°ltoz√°sokat, elŇĎbb √©rhet√ľnk el az √©ber jelenl√©t √°llapot√°ba, de az m√°r egy√©ni munka √©s gyakorl√°s k√©rd√©se, hogyan tudjuk ezt az √°llapotot fenntartani, visszahozni.

Mit tanulunk a Mindfulness PszichoCo segítségével?

  • megtanuljuk megk√ľl√∂nb√∂ztetni az egyes √©lethelyzeteket aszerint, hogy mire van hat√°sunk, √©s mire nincs, hogy arra tudjunk f√≥kusz√°lni, amire val√≥ban van befoly√°sunk,
  • megtanuljuk hogyan figyelj√ľnk arra, amit √©ppen csin√°lunk,
  • megtanuljuk magunkra ir√°ny√≠tani a figyelmet,
  • technik√°kat tanulunk arra vonatkoz√≥an hogyan tudunk egy stresszes helyzetben kikapcsolni,
  • megtanulunk √≠t√©lkez√©smentesen figyelni a jelen pillanatra,
  • t√ľrelmet, bizalmat tanulunk,
  • elengedj√ľk az akar√°st,
  • technik√°kon kereszt√ľl gyakoroljuk az elfogad√°st,
  • megtanuljuk mi az intu√≠ci√≥ √©s hogyan haszn√°lhatjuk a boldogabb √©let el√©r√©s√©re,
  • megtanuljuk hogyan tudjuk √°tadni magunkat a puszta l√©tez√©s √©lm√©ny√©nek.

Mindfulness PszichoCo tréning

tudatos jelenlét terápiás támogatással

egyedi √°r

/nap

 kis l√°tsz√°m
 csoporthoz igaz√≠tott t√©mak√∂r√∂k
 k√©t szakember, k√©t n√©zŇĎpont
 kettŇĎs figyelem
 ter√°pi√°s h√°tt√©rt√°mogat√°s

Az árakat lásd az eseménynél.

Tr√©ning idŇĎpontok

Tr√©ningek idŇĎpontj√°val kapcsolatban az Esem√©nyek oldalon tal√°lsz inform√°ci√≥t.

TOV√ĀBBI IDŇźPONTOK